At Peel Slowly and See, the curious music enthusiast explores new horizons; from the latest, buzzing UK-jazz groups, to crackling indietronica, intriguing ethnic music and wayward guitar-bands. Nobody leaves the festival without discovering something out of their regular musical comfort zone, including the performing artists.

PEEL SLOWLY AND SEE

1&2 march 2024

Duistere, ambient-achtige dissonante drones, engelenzang, cello en kamanchech: ‘The Power of Indifference’ is een zeer persoonlijk project van veelzijdige celliste Maya Fridman met kamancheh speler Soheil Shayesteh. Een sonisch universum uitgebreid met electronica en visuals, met shows als een organische reis langs songs en improvisatie geinspireerd door Perzische traditionele muziek.

Dark, ambient-like dissonant drones, angelic voices, cello and kamancheh: ‘The Power of Indifference’ is a deeply personal project by the versatile cellist Maya Fridman and kamanchech player Soheil Shayesteh, expanding their sonic universe with live electronics and visuals. Live performances are a journey where they delicately bridge songs and improvisations inspired by Persian traditional music.

Het Tsjechische trio sinks, afgelopen jaar een van de smaakmakers op de showcase festivals, maakt een minimalistische maar dynamische mix van noise rock en post-punk. Optredens zijn explosief en meeslepend, dankzij een geweldige ritmesectie, expressieve vocalen en immersieve geluidsmuren.

Czech trio sinks, highlight at many of last year’s showcase festivals, makes a minimalist yet dynamic mix of noise-rock and post-punk. Their performances are notoriously energetic and explosive, filled with tight rhythms, expressive vocals and occasional moments of spontaneous chaotic guitar noise.

De wederopstanding van Utrechtse post-rock groep We vs. Death, afgelopen najaar, riep warme herinneringen op aan de underground-scene van begin deze eeuw, toen ze graag geziene gasten waren op binnen- en buitenlandse podia en festivals. De reunie-shows waren echter meer dan nostalgisch, er was een nieuwe energie en zeggingskracht, en er werd gefluisterd over nieuw werk.

Last year’s reunion shows of influential Utrecht-based post-rock group We vs. Death, brought back warm memories of the Dutch underground scene at the start of the century, when they were regulars in local and European scenes and festivals. These reunions, however, were more than just nostalgic; there was a palpable new energy and expression, and rumors about new material.